Чому Верхвона Рада не приймає закон про доступне розмитнення авто з ЄС

112
переглядів

«Євробляхи» в Україні – це головний біль автомобілістів та тема, яка вже протягом декількох років ніяк не може себе вичерпати. Згідно інформації від  ДФС, на території країни у нелегальному статусі знаходиться близько 750 тисяч автомобілів, привезених з Європейського Союзу, а їх подальша доля надалі залишається у ‘’підвішеному’’ стані.

До того ж, відкритим залишається питання: за якими правилами в майбутньому буде відбуватися процес купівлі закордонного авто та його розмитнення в Україні. Його нагальність є більш ніж виправданою, адже активних дій з боку влади чекає чимала кількість українського населення.

Тим не менш, може скластися враження, що прийняття закону щодо розмитнення автомобілів та урегулювання податкових умов відтягується на законодавчому рівні. Не дивлячись на те, що до Верховної Ради був поданий законопроєкт 3704, над яким працювало понад 40 депутатів і який був активно підтриманий громадою, справа й досі не зрушилася з мертвої точки. Це пояснюється надходженням до органів влади альтернативних законопроєктів. А дивлячись на те, що Верховна Рада вже вийшла  на канікули, вирішення питання відтерміновується до 2 вересня 2020 року.

Ще 19 червня групою народних депутатів був поданий законопроєкт 3704 до Верховної Ради України. Проєкт закону передбачає вигідні умови купівлі закордонного б/у авто для різних верств населення, створюючи єдині правила грошових оплат за розмитнення, які надходимуть, безпосередньо, до державного бюджету.

Законопроєкт має на меті ввести у дію відміну сплати акцизи та встановлення єдиної оплати митного податку у розмірі 30% від вартості авто. Така квота включає в себе 10% митного збору, а 20% суми – сплата податку на додану вартість. Таким чином, грошові надходження до державного бюджету в обов’язковому порядку є передбачені законопроєктом. Окрім того, в пояснювальній записці проєкту закону 3704 зазначено, що власник авто з ЄС сплачує внесок до держскарбниці у розмірі 8 500 гривень. Це стосується автовласників, які не дотримались сроків ввезення чи транзиту транспортного засобу з європейською реєстрацією. Сплачуючи заявлену квоту, фізична особа автоматично робить внесок до Державного бюджету і отримує митне оформлення автомобіля.

Пройшовши ряд перевірок в інстанціях державного рівня, законопроєкт прийнятим не був, а його затвердження відтягувалося Верховною Радою. Чому?

Тому що 9 липня, до Верховної Ради надійшов, так званий, альтернативний законопроєкт 3704-1. Його автором виступає народний депутат – Тарута Сергій Олексійович, також відомий як фактичний амбасадор металургічної промисловості. Сергій Олексійович запропонував залишити акцизу на ввезений із-за кордону автомобіль і зробити її фіксованою — 0,1 євро.

Митний збір, на думку Тарути не має обмежуватись єдиною квотою, він пропонує впровадити податок на рівні 0,75 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна для легкових автомобілів. Це означає, що вартість придбаного за кордоном транспортного засобу, після сплачення мита та процесів перереєстрації, зростатиме в рази.

Основна причина подання Тарутою до Верховної Ради альтернативного законопроєкту — відтермінування прийняття основного проєкту закону 3704. «Був поданий альтернативний законпроєкт Тарути в останній день подачі і він має абсолютно мінімальну різницю з основним законопроєктом. Це було зроблено виключно з метою, щоб він не пройшов всі процедури Верховної Ради, щоб на нього не встигли дати висновок і не було юридичної можливості винести основний законопроєкт на комітет», — розповів представникам «Авто Євро Сили» народний депутат та співавтор законопроєкту 3704, Євгеній Брагар.

Варто відмітити, що Тарута, як істинний металург, яро вболіває за розвиток вітчизняної автопромисловості. Ніби то, ріст цін на митні процедури для б/у автомобілів з ЄС, повинен стимулювати виробництво авто в Україні. Взявши до уваги, бізнес-жилку одного з найбагатших людей країни, можна припустити, що активне виробництво авто на території України передбачає збереження фінансових контрактів з міжнародними авто-марками.

Відомо, що на запорізькому автобудівельному заводі виробляються ліцензійні копії  Lanos. А  Chevrolet, співпрацюючи з ЗАЗ випускає модель Chance, яка потім продається як в Україні, так і за її межами. Отже, знаючи усі аспекти діяльності металурга Тарути Сергія Олексійовича стає зрозуміло, що стимулюючи розвиток вітчизняного автопрому він, в першу чергу, підтримує життєздатність вигідного бізнесу.

В будь-якому разі, ані виробництво авто на ЗАЗ, ані регулювання податкової системи розмитнення згідно альтернативного законопроєкту 3704-1 від нардепа Тарути не йде на користь рядовому споживачу з обмеженим бюджетом. Адже обидва з варіантів не дають шансу представникам середнього класу на придбання якісного транспортного засобу за адекватною, а головне, посильною для них ціною.

Тому, законопроєкт 3704 буде розглянуто у першому читанні у вересні цього року, а вже в середині жовтня буде можливим його прийняття у другому читанні. Після підписання Прездинтом України законопроєкту 3704, українці матимуть змогу доступного розмитнення автомобілів, придбаних за кордоном.

Нагадаємо, що 17 липня громадські активісти зібралися на акцію протесту перед будівлею Кабміну, щоб змусити Міністерство фінансів надати свої висновки щодо законопроєкту 3704.